عموهای فیتیله مردم را فیتیله پیچ کردند

به گزارش خبرنگار جهرم تبصیر امروز عموهای فیتیله ای که با یک مانور تبلیغاتی گستره برای اجرای جشن بزرگ کودک و خانواده به جهرم آمده بودند حاضر به اجرای برنامه نشدند.

بر اساس بلیط فروشی انجام شده که مردم برای تهییه آن 8 هزار تومان برای هر نفر هزینه کردند ، قرار بود برنامه ساعت 3 عصر شروع شود .

انتظار چهار ساعته ی مردمی که ساعاتی قبل از ساعت اعلام شده برای شروع برنامه به سالن ورزشی شهید فرجام -محل برگزاری برنامه- رفته بودند نیز به فرجام نرسید و عموهای فیتیله ای نیامدند.

علت نیامدن این عموها را که جویا شدیم گفته شد بدلیل مشکلات مالی حاضر به اجرای برنامه نشده اند.

گویا طبق قرار داد در ازای دریافت 16 میلیون تومان برنامه اجرایی می شده است که با توجه به بلیط فروشی انجام شده تنها مبلغ 4 میلیون تومان جمع آوری شده است . باتلاش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عمو های فیتیله ای حتی با دوبرابر مبلغ جمع آوری شده نیز حاضر به اجرای برنامه نشدند.

این حرکت با اعتراض شدید مردم همراه شد و مردمی که در این بین حداقل 8 هزار تومان هزینه کرده بودند و بلیط های خود را هنگام ورود به سالن تحویل داده بودند، هیچ مدرکی برای پس گرفتن پول خود نداشتند.

انگار مسئولین از ماجرای دعوت خاله شادونه و آن برنامه ای که هیچ کس از آن رضایت نداشت و ماجراهایی که آن زمان پیش آمد تجربه ای کسب نکردند و  دوباره همان بی برنامه گی ها تکرار شد.

مدتی پیش با یکی از کارگردانان و نویسندگان موفق جهرمی در عرصه ی تئاتر که یکی از کارهایش نیز هم اکنون در تالار فردوسی در حال اجراست مصاحبه ای داشتیم . وی از عدم حمایت مسئولین از گروه های هنری فعال در سطح شهرستان گله مند بود .آن موقع متوجه نشدیم منظورش از عدم حمایت چیست . اما امروز وقتی چنین صحنه هایی را دیدیم که با پرداخت چه هزینه های گزافی یک گروه تئاتر را دعوت می کنند و در آخر هم این قضایا پیش می آید ، مظلومیت گروه های کوچکتری که بیش از فیتیله ای ها به حمایت نیاز دارند را متوجه شدیم .

 

 

 

 

 

 

پیداشدن بند انگشت انسان در بسته همبرگر در قم! +تصاویر

به گزارش جهان، این شهروند در گفتگو با مهر اظهار کرد: پنجشنبه شب با مراجعه به فروشگاه عرضه مواد غذایی، چند بسته همبرگر خریداری کرده و تحویل همسرم دادم.

http://www.jahannews.com/images/docs/000250/n00250592-r-b-000.jpg

همسرم مشغول برش کردن همبرگر بود که ناگهان با بند انگشت یک انسان مواجه شد.
 
http://www.jahannews.com/images/docs/000250/n00250592-r-b-001.jpg

وی از ذکر نامش خودداری کرد ادامه داد: همسرم ابتدا تصور می‌کرد این قطعه شاید تکه گوشت خرد نشده باشد، اما وقتی برجستگی همبرگر را با چاقو برگرداند، بند انگشت انسان را مشاهده کرد.

 http://www.jahannews.com/images/docs/000250/n00250592-r-b-002.jpg

این شهروند با اشاره به نامساعد بودن وضعیت روحی همسرش اظهار کرد: دیدن چنین وضعیتی برای همسرم بسیار دردناک و وحشتناک بوده، به گونه‌ای که وضعیت وی را آشفته کرده است.
 
http://www.jahannews.com/images/docs/000250/n00250592-r-b-003.jpg

آن گونه که از اطلاعات بسته همبرگر پیداست، کارخانه تولیدکننده این همبرگرها در قم فعالیت می‌کند.

 http://www.jahannews.com/images/docs/000250/n00250592-r-b-004.jpg

این شهروند قمی در تماس با خبرگزاری مهر و مرکز بهداشت قم خواستار پیگیری این موضوع شد.
 
http://www.jahannews.com/images/docs/000250/n00250592-r-b-005.jpg

وضعیت نظارت بر تولید مواد غذایی همواره یکی از دغدغه‌های جدی شهروندان قمی بوده است و تاکنون چندین مورد حشرات و حتی موش در مواد غذایی مشاهده شده است.

http://www.jahannews.com/images/docs/000250/n00250592-r-b-006.jpg

اما در مورد اخیر که بند انگشت انسان در همبرگر مشاهده شده، به نظر می‌رسد ورود مراجع قضایی و انتظامی به این پرونده در کنار بررسی بهداشتی وضعیت کارخانه تولید کننده همبرگر ضروری است.

http://www.jahannews.com/images/docs/000250/n00250592-r-b-008.jpg


http://www.jahannews.com/images/docs/000250/n00250592-r-b-009.jpghttp://www.jahannews.com/images/docs/000250/n00250592-r-b-010.jpg

پایان تعمیرات سرداب حضرت عباس(ع)+عکس

 به گزارش فریاد جهرم ،  به نقل از پایگاه خبری المنار نوشت: مهندسان و هنرمندان شرکت «الحلو» عراق از استان بصره این کشور کارهای تقویت و مرمت دیوارها، زمین و سقف سرداب حضرت ابوالفضل عباس(ع) را به پایان رساندند. 
 
ضیاء مجید الصائغ، مدیر فعالیت‌های مهندسی عتبه عالی عباسیه(س) با بیان این مطلب گفت:با توجه به قدیمی بودن دیواره پایین حرم مطهر و رواق‌ها و سقف‌های که به آن سرداب گفته می‌شود و بالا آمدن بیش از حد آب در این بخش، بخش اعظمی از دیوار از بین رفته بود و باعث ریزش‌هایی در سقف شده بود که نگرانی‌هایی درباره شکسته شدن آن وجود داشت.     
 
  http://jahannews.com/images/docs/files/000250/nf00250411-1.jpg
 
وی افزود: اگر این سقف و دیوارها را تعمیر نمی‌کردیم و آب را از طریق لوله از این مکان به جای دیگری منتقل نمی‌کردیم امکان رخ دادن اتفاق بزرگی وجود داشت برای همین تصمیم گرفتیم دیوارها، سقف و کف این مکان را تقویت کنیم و به آن رنگ و بوی جدیدی بدهیم و به دلیل نزدیک بودنش به قبر حضرت عباس(ع) زینت‌آرایی کنیم.
 
مدیر فعالیت‌های مهندسی عتبه عالی عباسیه(س) با اشاره به مطالعات صورت گرفته در این زمینه، تاکید کرد: تنها نمی‌شد دیوارها و سقف را تقویت کنیم بلکه باید حتما آب‌ها را به جایی هدایت می‌کردیم لذا لوله‌هایی به قطر نیم متر از مرمر استفاده شد تا آب به زیر زمین منتقل شود و آب را جمع‌آوری کند.
 
وی با بیان اینکه شبکه‌ای از لوله‌ها برای تجمیع آب از دیوارها تعبیه شده است، از اقداماتی در زمینه جلوگیری از تاثیرات تبخیر آب در این مکان بر دیوارها و سقف‌ها خبر داد و گفت: 5 مرکز تجمیع آب در نظر گرفته شده و سیستم‌هایی تعبیه شده که به محض افزایش میزان آب به صورت خودکار، آب بیش از حد را از این مکان خارج می‌کند.
 
الصائغ همچنین از حذف برخی دیوارهای این مکان خبر داد و گفت: دیوارهایی که مانع جذب رطوبت باشد در این مکان ساخته شد.
 
وی با اشاره به تقویت سقف این مکان با مصالح ویژه، از مرمر شدن کل این مکان خبر داد و افزود: از مرمر سفید از نوع اونیکس پرتقالی در سقف، دیوارها و کف این مکان استفاده شده است و بر روی آنها نقوش و آیات قرآن کریم حکاکی شده است و علاوه بر آن برق برای روشنایی و دوربین‌های مدار بسته به این مکان کشیده شده است.

مسئولان اجازه برهم زدن ثبات سیاسی و آرامش کشور را به بدخواهان ندهند




به گزارش از پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در اجتماع پر شور دهها هزار نفر از مردم شیروان ومناطق اطراف ، با اشاره به ناکامی دشمنان ملت ایران در سه دهه ی اخیر تاکید کردند: مسئولان در مسائل اقتصادی به سه عنصر "نگاه علمی، برنامه ریزی مدبرانه و ثبات و استمرار سیاستها" توجه کامل کنند تا به فضل الهی و به برکت هوشیاری ملت، زورگویان جهانی در مقابله اقتصادی با ایران نیز ناکام بمانند.


رهبر انقلاب با اشاره به نعمت بزرگ و بسیار مفید "آرامش و ثبات سیاسی" در کشور، خاطر نشان کردند: ایجاد بی ثباتی در کشورهای مختلف از جمله سیاست های مزورانه استکبار است اما ایران عزیز به "برکت هوشمندی، آگاهی و بصیرت حقیقتا تحسین برانگیز ملت" و به پشتوانه حضور مردم در صحنه از "آرامش و ثبات سیاسی مثال زدنی" برخوردار است.
ادامه نوشته

تصاویر: حضور رهبری در منازل 4 خانواده شهید

نرخ بیکاری لیسانس‌ها 10برابر دیپلمه‌ها



وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مدارک دانشگاهی را نفی نمی‌کنیم اما این مدارک اصالت ندارند، گفت: میان رشته و شغل دانش‌آموختگان تناسبی وجود ندارد و تبدیل به شلم شوربا شده است.

به گزارش مهر، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی صبح امروز در پنجمین جشنواره ملی علمی کاربردی و بیستمین سالگرد تاسیس این دانشگاه گفت: دانش‌آموختگان ما هنوز نتوانستند به شغل مناسبی دست پیدا کنند و نرخ بیکاری میان لیسانس‌ها 10 برابر تحصیل کردگان دیپلم و زیر دیپلم است که در این زمینه باید آسیب شناسی کرد و پرسید چرا این نظام ‌آموزش عالی که به این خوبی پیشرفت کرده است نتوانسته زمینه‌های ایجاد بازار کار را برای دانش‌آموختگان فراهم کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال برخی دارندگان لیسانس به ما مراجعه می‌کنند و جویای کار هستند و تنها ادعا دارند که مدرک لیسانس دارند و کار بلد نیستند در نهایت یک گواهینامه پایه دو به ما نشان می‌دهند.

شیخ‌الاسلامی در ادامه افزود: نظام آموزش عالی هیچ استقبالی از شغل آفرینی نمی کند و انگار که این وظیفه دولت است در حالی که در کشورهای دیگر به این شکل نیست و یک نیرو در بخش‌های مختلف تحت آموزش قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: دوستان ما در علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای یکی از ضروری‌ترین کارها را در کشور دست گرفته‌اند و کلید حل مشکل بیکاری مهارت آموزی است.

به گفته وی در کشور ما استادکارها مثل خیاط‌ها و نجارها به علت مشغله و مهارت هیچ وقت بیکار نیستند.

من مدارک دانشگاهی را نفی نمی‌کنم اما این مدارکی که درست کردیم اصالت ندارد. اصالت آن چیزی است که درون افراد و توانایی آنان وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در همین اقتصاد مقاومتی می‌توان گفت که این اقتصاد چیزی جز توانمندسازی بیکاران برای رسیدن به اهداف عالیه نظام نیست زیرا ما هر علمی را که یاد بگیریم و یا در ذهن‌مان جا کرده باشد هیچوقت از بین نمی‌رود.

به گفته شیخ‌الاسلامی 65 درصد فنی حرفه‌ای را و 90 درصد دانشجویان برخی رشته‌ها وارد بازار کار می‌شوند.

همیشه می‌گفتند حلقه مفقوده‌ای بین صنعت و دانشگاه وجود دارد که این حلقه مفقود یعنی آموزش مهارتی را تصویب کردیم. جمع بندی این شد که در کشور آموزش مهارتی وجود دارد اما پراکنده است.

برخی آموزش‌ها نظری و برخی مهارتی بودند اما نظمی میان آنها وجود نداشت. بنابراین سازمان ملی مهارت برای توسعه آموزش مهارت راه اندازی شد.

وی به سه نظام مرتبط با این موضوع اشاره کرد و گفت: نظام آموزش ملی مهارت و فناوری، نظام صلاحیت حرفه‌ای و نظام اشتغال راه اندازی و یا در حال تصویب است که نظام صلاحیت حرفه‌ای به زودی توسط هیات دولت تصویب می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به یکی از مهمترین مشکلات دانشجوان کشور اشاره کرد و گفت: افراد در رشته‌هایی تحصیل می‌کنند که نه تنها به آن‌علاقه‌ای ندارند بلکه رشته تحصیلی شان را هم نمی‌شناسند که در نتیجه فارغ‌التحصیل پزشکی وارد ساخت و ساز، فارغ‌التحصیل آی تی وارد تجارت و فارغ‌التحصیل عمران وارد شغل آزاد می‌شود که این معضل تبدیل به شلم شوربایی در کشور شده است.

وی تاکید کرد: ‌گذشت ‌آن زمانی که با یک آچار هزاران پیچ را باز می‌کردیم الان برای هر پیچ یک آچار خاص وجود دارد و دنیا به ما می‌گوید که این گونه باشیم و اگر غیر از این باشیم جا می‌مانیم بنابراین باید بین رشته و شغل ارتباط وجود داشته باشد.

شیخ‌الاسلامی تاکید کرد: در نهایت سه اتفاق مهم باید رخ دهد. اول استعدادسنجی صورت گیرد بعد تدوین مجموعه اطلاعات انجام شود و در نهایت هدایت تحصیلی بر مبنای علاقه در دستور کار قرار گیرد.

تورم و اشتغال از دغدغه‌های اساسی مردم/ ادعای لغو تحریم‌ها دروغ است




به گزارش فریاد جهرم به نقل از فارس، فرازهایی از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در اجتماع پرشور مردم خراسان شمالی در ورزشگاه تختی به این شرح است: 

* اگرچه امروز توفیق نداریم در حرم امام رضا(ع) باشیم اما از این منطقه که متعلق به آن حضرت است به ایشان سلام می‌کنیم.

* خراسان شمالی با جاذبه‌های گردشگری متاسفانه ناشناخته مانده در حالی که با توجه به عبور سالیانه میلیون‌ها مسافر مشتاق حرم رضوی و استعدادهای سرشار دیگر، دارای موقعیت حساسی است.

* در همه عرصه‌هایی که حضور مردم در آنها آشکار است، مردم این منطقه را با سرزندگی، نشاط و آماده‌ به کار بودن شناختیم.

* از حضور پرشور امروز مردم، هم تشکر می‌کنم و هم عذرخواهی/ حضور مردم منطقه را همیشه دیده‌ایم.

* خراسان شمالی جزو 10 استان برتر کشور از لحاظ استعداد و توانایی علمی است.

* جوان بجنوردی باید افتخار کند که متعلق به این استان و مردم است/ همزیستی قومیت‌های مختلف در این استان یکی دیگر از ویژگی‌هاست که باید آن را قدر دانست.

* این حالت نشاط و پای کار بودن در همه جای کشور دیده می‌شود/ این، نعمت بزرگی است اما برای رفتن به قله‌ها کافی نیست/ بایستی نقشه راه وجود داشته باشد و این حرکت دائم رصد شود

* اگر بخواهیم هدف‌های ملت ایران را در یک مفهوم خلاصه کنیم، آن مفهوم کلیدی عبارت است از «پیشرفت»/ پیشرفت در منطق اسلام، با غرب متفاوت است.

* پیشرفت اسلامی و انقلابی یعنی پیشرفت همه‌جانبه/ هم برای دنیا سنگ تمام بگذار هم برای آخرت/ مسئولان جوری برنامه‌ریزی کنند که انگار تا آخر دنیا زنده هستند/ باید 50 سال آینده را دید.

* رصد کردن مرحله پیشرفت کشور ماموریت نخبگان است.

* در 30 سال اخیر پیشرفت کشور و ملت به‌سوی قله‌ها متوقف نشده است.

* مردم می‌خواهند با چشم باز حرکت کنند، با بصیرت بدانند کجا می‌روند/ این آگاهی دادن وظیفه نخبگان است.

* اگر ملتی توانست روحیه برجسته خود را که آمیخته از امید،‌ عزم، ایمان، تلاش و حرکت است حفظ کند،‌ هیچ مشکلی مقابل او مشکل نیست.

* ما تقریبا یک‌صدم جمعیت دنیا را داریم، یک‌صدم دنیا هم وسعت داریم اما منابع اصلی ما از یک‌صدم بیشتر است.

* ثبات سیاسی کشور از ابتدای انقلاب سیر صعودی داشته است.

* یکی از باارزش‌ترین موجودی‌های کشور همین نسل جوان تحصیلکرده است.

* یکی از خطاهایی که خود ما کردیم و مسئولین و خود بنده حقیر هم در آن سهیمیم، بحث متوقف نشدن بحث کنترل نسل بود/ اوایل خوب بود اما نباید ادامه پیدا می‌کرد.

* ملت ایران از مشکلات اقتصادی عبور خواهد کرد/ از بحران‌های بزرگتر از این هم عبور کرده‌ایم.

* بالا رفتن قیمت‌ها و اشتغال جزو دغدغه‌های اساسی امروز مردم در سراسر کشور است؛ لکن مشکل اساسی که مسئولین نتوانند حل کنند، نداریم.

* امروز دشمنان ما و رسانه‌ها، دایم مساله تحریم را بزرگ می‌کنند؛ برخی‌ها هم با آنها همراهی می‌کنند/ تحریم‌ها از قبل بود.

* تحریم‌ها را از زمانی شروع کردند که اصلا حرفی از انرژی هسته‌ای نبود/ می‌گویند اگر ملت دست از حق خود در انرژی هسته‌ای بردارد، تحریم‌ها را برمی‌داریم؛ دروغ می‌گویند.

* ارتباط تحریم‌ها با مساله هسته‌ای ایران دروغ است/ آن چیزی که آنها را عصبانی می‌کند، سرافرازی و گردن‌کشی ملت ایران است.

* چند نفر 2 یا 3 ساعت چند سطل زباله آتش می‌زنند در تهران، آنها می‌گویند ایران شلوغ شد!/ وضع ما بدتر است یا وضع شما؟!/ خیابان‌های شما 2 سال است که شب و روز پر است از مردم معترض.

* ممکن است البته مشکلاتی به وجود آید/ برخی بی‌تدبیری‌ها هم مشکلات را افزایش می‌دهد/ اما اینها چیزی نیست که ملت نتواند از آن عبور کند.

* مسئولان البته وظیفه دارند/ هوشیاری مردم نقش دارد/ عده‌ای آمدند با نام بازاری در تهران اغتشاش کنند، بازاری‌ها فورا آمدند و بیانیه دادند/ این باارزش است.

* در فتنه 88 هم حرف ما همین بود/ باید کسانی که به نام آنها پایگاه بسیج را گلوله‌باران کردند، اعلام می‌کردند ما از اینها جداییم، نکردند/ اگر هوشیاری به خرج می‌دادند، خیلی از حوادث رخ نمی‌داد.

* بدانند جمهوری اسلامی بر این مشکلات فائق خواهد آمد و آنها را باز هم در حسرت شکست ملت ایران خواهد گذاشت.

* مسئولین حد و قانون اساسی را نسبت به خودشان حفظ کنند/ مسئولین ما دلسوزند.

* قانون نقص ندارد/ وظیفه هر 3 قوه معلوم است/ مشکلات را نباید به گردن هم بیاندازند/ مسئولین با هم همدلی داشته باشند و مسئولیت‌شناس باشند.

* اروپایی‌ها در پیروی از سیاست‌های آمریکا دارند حماقت می‌کنند/ با جلب نفرت ملت ایران، دارند بی‌خردی می‌کنند.

* علاج اصلی کشور، تقویت تولید ملی است.

چهار شرط عجیب برای دریافت وام ازدواج!

آمارها نشان می دهد که روزانه 400 طلاق در کشور ثبت شده و این آمار رو به افزایش است ولی در آستانه روز ازدواج وزارت ورزش و جوانان بسته ای را ارائه کرده که جوانان برای اخذ وام 2 میلیون تومانی باید 4 شرط داشته باشند که به گفته کارشناسان این شروط بیشتر بازدارنده ازدواج است تا تشویق کننده.

به گزارش مهر، 7 روز دیگر یعنی در اولین روز از ماه ذیحجه سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است.

روزی که ثبت آن در تقویم ملی ایران یادآوری اهمیت ازدواج در جامعه و تلنگری به مسئولان برای ارائه تسهیلات ازدواج آسان برای جوانان است.

در آستانه روزملی ازدواج نوشین نبئی مدیر گروه برنامه ریزی ازدواج و نهاد خانواده وزارت ورزش و جوانان از ارائه بسته پیشنهادی روز ازدواج پس ازنهایی شدن این بسته به هیئت دولت خبر داده و گفته: در این بسته دیده شده که زوجین برای دریافت وام 2 میلیون تومانی ازدواج باید 4 شرط داشته باشند:

1- داماد زیر 25 سال باشد

2- مهریه عروس زیر 110 سکه باشد

3- پدر یکی از زوجین فوت شده باشد!

4- یکی از زوجین دانشجو یا طلبه باشد

هر چند به گفته برخی از حامیان این طرح وزارت ورزش و جوانان به دنبال تشویق جوانان به امر ازدواج است ولی کارشناسان اینگونه اقدامات تشویقی را صحیح نمی دانند.

شروط جدید ازدواج خنده دار است!
حجت الاسلام شهاب مرادی صاحب نظر در حوزه خانواده و ازدواج در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد بسته تشویقی ارائه شده از سوی وزارت ورزش و جوانان می گوید: باید برای برطرف کردن مشکلا متعدد حوزه ازدواج با تامل و تدبیر بیشتری برنامه ریزیهای بلند مدت انجام شود.

به نظر می رسد اقدامات تشویقی و حمایتی آن هم با این میزان مبلغ اثر قابل توجهی در پی نخواهد داشت.هر چند که مسائل اقتصادی مهم بوده و قابل چشم پوشی نیست ولی مسائل و مشکلات ازدواج و خانواده و موضوع با اهمیت نسل از جنس مسائل فرهنگی و اجتماعی است که راهکارهای و تدابیر متناسب خود را نیاز دارد.

پروفسور حسین باهر به عنوان کارشناس حوزه خانواده و آسیب شناس هم در گفتگو با مهر این شروط را خنده دار می داند و می گوید: این شروط به نوعی توهین است. چرا که فکرش را بکنید به شما بگویند اگر پدرت فوت کرده باشد برای ازدواج به تو وام می دهیم! به اعتقاد من وزارت ورزش و جوانان اگر می خواهد کاری انجام دهد بهتر است از مشاوران عالی خانواده و ازدواج استفاده کرده و جوانانی که به هر نحوی برای ازدواج مشکل مالی دارند به آنها تسهیلات ارائه کند نه اینکه تسهیلات را عمومی اعلام کند.

وی گفت: حتی می شود برخی سیاستهای تشویقی را بریا تامین جهیزیه دخترها لحاظ کرد به شرطی که شخصیت و جایگاه دختر جوان تضعیع نشود.

ثبت روزانه 400 طلاق در کشور
احمد توسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرده است که آمار طلاق در کشور افزایش و ازدواج کاهش داشته است.

آمار ثبت ازدواج و طلاق در 5 ماهه نخست سال 91

هر چند وزارت ورزش و جوانان با هدف و نیت خیرخواهانه به دنبال کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواج است ولی ارائه برخی بسته های تشویقی می تواند جنبه معکوس در جامعه داشته باشد.

جدول کامل تغییر قیمت خودروها/ خداحافظی با خودروی زیر 10 میلیون

به گزارش فریاد جهرم  به نقل از مهر، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان سرانجام سکوت خود را شکست و به صورت رسمی، افزایش قیمت خودروها را از ۱۲ مهرماه امسال مجاز اعلام کرد.

برهمین اساس، سایپا، پارس خودرو و مدیران خودرو براساس مصوبه کمیته خودرو باید افزایش متوسط ۱۸ درصدی را اعمال کرده و سقف ۲۰ درصد را در قیمت‌گذاری خود رعایت کنند. برای ایران خودرو متوسط افزایش قیمت ۱۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

پیش از این مهر گزارش داده بود: براساس این مجوز، ایران خودرو قیمت محصولات خود را به طور میانگین ۱۰ درصد افزایش گروه خودروسازی سایپا به طور میانگین ۱۸ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.

جدول زیر قیمت جدید محصولات سایپا، پارس خودرو و مدیران خودرو که به تائید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان رسیده است، را نشان می‌دهد. گفتی است در این جدول قیمت جدید محصولات ایران خودرو نبود. در همین حال، وانت باردو بنزینی با ترمز ضد قفل ۸۷ میلیون و ۳۸۴ هزار ریال، وانت بار دوگانه سوز با ترمز ضد قفل ۹۹ میلیون و ۶۶۰ هزار ریال و سمند LX بنزینی ۲۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال قیمت‌گذاری شده است.

قیمت جدید محصولات 3 خودروساز به روایت سازمان حمایت
ردیف نام شرکت نام محصول واحد قیمت مصرف کننده تاریخ اعلام قیمت
1 پارس خودرو  تندر 90 مدلE2LP دوگانه سوز  دستگاه  230.400.000  91.07.12
2 پارس خودرو  تندر 90 مدلE2LP   دستگاه   210.500.000  91.07.12
3 پارس خودرو  مگان 2000CC اتوماتیک  دستگاه   446.600.000  91.07.12
4 پارس خودرو   مگان 1600CC لوکس دستگاه   386.100.000  91.07.12
5 پارس خودرو   تیانا مدل MID دستگاه   743.500.000  91.07.12
6 پارس خودرو   مگان معمولی 1600CC دستگاه   354.600.000  91.07.12
7 پارس خودرو   مگان 2000 دنده‌ای  دستگاه  403.900.000  91.07.12
8 پارس خودرو   تندر 90 مدل E1+CP با ایربگ  دستگاه  181.100.000  91.07.12 
9 پارس خودرو   قشقایی مدل HIGHT  دستگاه  657.600.000  91.07.12 
10 پارس خودرو  قشقایی  مدل MID  دستگاه   622.200.000  91.07.12
11 پارس خودرو  تیانامدل HIGHT  دستگاه   804.100.000  91.07.12 
12 سایپا  SL-131 دستگاه  

115.400.000 

91.07.12 
13 سایپا   SL-132 دستگاه   116.600.000  91.07.12
14 سایپا   SL-111  دستگاه  117.800.000  91.07.12
15 سایپا   SL-141 دستگاه   109.300.000  91.07.12 
16 سایپا   ریو  دستگاه   177.500.000  91.07.12 
17 سایپا   تیبا  دستگاه   154.300.000  91.07.12
18 مدیران خودرو  MVM  سه سیلندر  دستگاه   123.900.000  91.07.12 
19 مدیران خودرو   MVM  چهار سیلندر  دستگاه   136.850.000 91.07.12 
20 مدیران خودرو  MVM  اتومماتیک   دستگاه  136.740.000  91.07.12 
21 مدیران خودرو  MVM 530  دستگاه  283.200.000  91.07.12 
22 مدیران خودرو  تیگو (X33)  دستگاه   416.400.000  91.07.12 
23 مدیران خودرو  MVM 315  دستگاه  226.800.000  91.07.12

امروز برخی رسانه‌های کشور هم جدولی منتشر کرده‌اند که قیمت جدید و قدیم خودروها را نشان می‌دهد. البته مشخص نیست این قیمت‌ها و درصد افزایش آنها مورد تائید کدام دستگاه است، اما مهر آن را منتشر می‌کند. 

قیمت‌های جدید و قدیم خودروها
نام خودرو قیمت قبلی قیمت فعلی درصد تغییرات
پرایدSX  10500000  12530000  19.3
پراید SL  9900000  11940000  20.6
تیبا  12858000  15400000  19.8
مگان اتومات  37210000  44600000  19.9
ماکسیما  58990000  67500000  14.24
نیسان پیکاپ  42000000  50350000  19.9
تندرE1  15301000  18900000  23.5
تندر E2  17540000  21040000  22
سمندSE  14858000  17480000  17.6
سمندEF7  19454000  21818000  12.1
سمندLX  17242000  19458000  12.8
سورنELX  21184000  25630000  21
سمند دوگانه  18282000  21940000  20
پژو206تیپ 2  17481000  19424000  11.1
پژو206 تیپ6  20812000  24970000  20
پژو207دنده ای  20137000  24160000  20
پژو207 اتومات  22761000  27320000  20
206 صندوقدارV8  20421000  22690000  11.1
206صندوقدارV9  21997000  26970000  22.7
پژو TU5 405  16647000  18669000  12.1
پژو405 دوگان  17420000  19113000  9.7
پارس سال  20481000  22970000  12.2
پارس اتومات  23223000  26444000  13.9
پارسELX  23194000  27540000  18.7
ویتارا کلاس 8 اتومات  58274000  75000000  28.7
ویتارا کلاس 5 اتومات  53922000  70000000  29.8
ویتارا کلاس8 دنده ای  52770000  69150000  31
کیزاشی فول  77000000 85750000   11.4

خودروهای پیش فروش شده چهارخودروساز ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و مدیران خودرو که تا قبل از 12 مهر ماه پیش فروش آنها قطعی شده است، باید با نرخ قبلی ارائه شوند و قیمت روز ملاک نیست.

رایزنی فشرده ترکیه و قطر با مخالفان اسد برای آزادی ۴۸ ایرانی

وزیر امور خارجه با یادآوری رایزنی فشرده ترکیه و قطر با مخالفان اسد برای آزادی ۴۸ ایرانی، تصریح کرد: وزارت خارجه ایران تلاش همه جانبه‌ای را برای تحقق این مهم انجام می‌دهد.

علی اکبر صالحی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره اقدامات دستگاه وزارت خارجه ایران در پیگیری وضعیت اتباع ایران ربوده شده در سوریه، تصریح کرد: وزارت خارجه کشور به شدت و با تمام ظرفیت در تلاش برای آزاد‌سازی گروگان‌های ایرانی در سوریه است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: دولت ترکیه و قطر نیز تلاش‌ها و رایزنی‌ها برای آزادی ۴۸ ایران ربوده شده در سوریه را انجام می‌دهند.

صالحی همچنین با بیان اینکه دولت سوریه نهایت همکاری با ایران برای آزادی گروگان‌ها را به عمل آورده است، یادآور شد: دولت اسد کمک‌های بسیاری را انجام داده تا در روند رهایی اتباع ایرانی در این کشور تسریع شود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌های همه‌جانبه دستگاه دیپلماسی ایران هر‌چه سریع‌تر مقدمات رهایی شهروندان ایرانی فراهم شود.

۴۸ تن از زائران ایرانی که ۱۴ مرداد سال‌جاری در مسیر فرودگاه بین‌المللی دمشق از سوی افراد مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه ربوده شدند و چندی پیش با طرح خواست‌های جدید از سوی گروگان‌گیر‌ها، تهدید به اعدام شدند.

قطر به عنوان یکی از حامیان گروه های مخالف در سوریه شناخته می شود، برهمین اساس شیخ حامد بن جاسم، نخست وزیر قطر پس از گفت و گوی تلفنی با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران گفت: ما آگاه هستیم که هر یک از طرف ها درخواست های خود را دارند اما یک اصل مقدماتی این است که زندانیان کشته نشوند.

قطر: گروگان های ایرانی را نکشید


دیپلماسی ایرانی نوشت:

درحالی که فرمانده گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه در تازه ترین تصاویر ویدئویی که از وی منتشر شده مدعی شده در صورت عدم آزادی زندانیان وابسته به این گروه توسط دولت بشار اسد، اقدام به اعدام 48 ایرانی گروگان گرفته شده می کند، قطر به عنوان یکی از بزرگترین حامیان معارضان در سوریه از آنها خواست برای کشتن گروگان ها اقدام نکنند.

اتوبوس حامل 48 ایرانی دو ماه قبل توسط گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه ربوده شد و از آن پس ادعا هایی در مورد استفاده از گروگان ها به عنوان سپر انسانی و حتی کشته شدن سه نفر از آنها مطرح شده که هیچگاه مورد تایید قرار نگرفت.

شیخ حامد بن جاسم، نخست وزیر قطر پس از گفت و گوی تلفنی شنبه شب وزیر امور خارجه ایران با وی ، این درخواست را مطرح کرد. قطر به عنوان یکی از حامیان گروه های مخالف در سوریه شناخته می شود که روابط نزدیکی با آنها دارد و از دو ماه قبل نیز دستگاه دیپلماسی ایران رایزنی به منظور آزادی گروگان ها را به قطر و ترکیه آغاز کرده بود.

شیخ حامد به تلویزیون الجزیره گفت: به عنوان یک سیاست کلی در قطر ما کشتن زندانیان را نمی پذیریم. همچنین خواستار درگیری بیشتر در سوریه نیستیم. ما آگاه هستیم که هر یک از طرف ها درخواست های خود را دارند اما یک اصل مقدماتی این است که زندانیان کشته نشوند.

این در حالی است که فرمانده معارضان در سوریه به دولت ایران و سوریه 48 ساعت زمان داده بود تا برای زندانیان وابسته به این گروه اقدام کنند.

ارتش آزاد سوریه ادعا می کند که ایرانیان ربوده شده عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند اما ایران این ادعا را رد کرده و می گوید آنها تنها زایرانی بودند که قصد زیارت از اماکن مقدس سوریه را داشتند. البته علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران در سفر مرداد ماه به ترکیه برای رایزنی در زمینه آزادی این گروگان ها اعلام کرده بود که برخی از آنها پرسنل بازنشسته سپاه هستند.

آخرين قيمت‌ها از بازار طلا، سكه و ارز

در حالي كه بسياري از صرافان قيمت خريد و فروش هر دلار را بين 2800 تا 2850 تومان اعلام مي‌كنند، خريد و فروش در بازار دلار كمتر صورت مي‌گيرد.

به گزارش ايسنا، در حالي كه ديروز صبح قيمت‌ها در بازار روند نزولي را در پيش گرفته بود، ولي مجددا در بعدازظهر قيمت‌ها رو به افزايش گذاشت.

امروز قيمت سكه طرح قديم و جديد در بازارهاي داخلي يك ميليون و 150 هزار تومان و اين درحالي است كه اين رقم نسبت به روز گذشته در حدود 50 هزار تومان افزايش را نشان مي‌دهد.

همچنين نيم سكه 585 هزار تومان، ربع سكه 285 هزار تومان و سكه يك گرمي 150 هزار تومان معامله مي شود.

ديروز نيم سكه 550 هزار تومان، ربع سكه 275 هزار تومان و سكه يك گرمي 140 هزار تومان بوده است.

هر گرم طلاي 18 عيار 112 هزار تومان
در حالي كه ديروز شاهد كاهش قيمت جهاني طلا در بازارهاي جهاني بوديم، امروز هر اونس طلا در بازارهاي جهاني 1782 دلار معامله مي‌شود كه اين رقم نسبت به روز گذشته در حدود دو دلار افزايش را نشان مي‌دهد.

هر گرم طلاي 18 عيار امروز در بازارهاي داخلي 112 هزار تومان، هر مثقال طلاي 17 عيار 484 هزار تومان و هر مثقال طلاي 18 عيار 515 هزار تومان است.

ديروز هر گرم طلاي 18 عيار در بازارهاي داخلي 107 هزار تومان و قيمت مثقال طلاي 17 و 18 نيز به طور دقيق اعلام نشده بود.

ركود در بازار دلار
با توجه به اين كه امروز بازار شاهد كاهش قيمت دلار است، تعدادي از صرافي‌ها خريدو فروش دلار انجام نمي‌دهند.

ديروز قيمت هر دلار 2900 تومان تا 3150 تومان معامله شده بود، ولي امروز هر دلار بين 2800 تا 2850 تومان قيمت گذاري شده است.

در حالي كه قيمت هر پوند به طور رسمي اعلام نشده است، هر يورو 4650 تومان قيمت‌گذاري شده است.

تصاویر/خودروهای میلیاردی تهران

تهدید به قتل 48 گروگان ایرانی تا 48 ساعت آینده در سوریه + عکس

تروریست های سوری که 48 زائر ایرانی را ربوده بودند، با بیان اینکه باید زندانی های امنیتی وابسته به ارتش آزاد سوریه آزاد شوند، اعلام کرده اند همه 48 گروگان را ظرف 48 ساعت آینده خواهند کشت.

به گزارش خبرگزاری چاره ی جهرم به نقل ازـ ابنا ـ تروریست های سوری وابسته به ارتش آزاد سوریه اعلام کردند در صورتی که ظرف 48 ساعت آینده زندانی های امنیتی وابسته به این گروه تروریستی آزاد نشوند، همه 48 زائر ایرانی گروگان گرفته را اعدام خواهند کرد.

شبکه سی ان ان عربی با اعلام این خبر افزود: اعلامیه تروریست ها که به وسیله یک نوار ویدیویی در فضای سایبری منتشر شده، به وسیله فردی که لباس نظامی بر تن دارد خوانده شده است.

این فرد ـ با نام «سرهنگ البراء» ـ در فیلمی که در سایت یوتیوب (وابسته به شرکت آمریکایی گوگل) منتشر شد ادعا کرد: تعدای اسیر ایرانی وابسته به سپاه پاسدارن ایران در دست ما زندانی هستند و اگر زندانی های ما آزاد نشوند، آنها را خواهیم کشت.

البراء که در مقابل دوربین ایستاده و همه زوار ایرانی گروگان گرفته شده در دمشق پشت سر او نشانده شده بودند در ادامه یاوه های خود گفت: البته بیشتر مردم ایران به دنبال آزاد شدن سوریه از یوغ خاندان اسد هستند و از ما حمایت می کنند! اما این گروگان ها وابسته به سپاه هستند که با مردم سوریه دشمن است!!

وی با بیان اینکه امکان گفتگو برای حل این معضل بین ارتش آزاد و نظام ایران وجود دارد، ادامه داد: ما دو ماه به نظام ایران مهلت دادیم تا برای آزادی 48 گروگان گفتگوهایی را انجام دهند؛ اما آنها با کاهلی از ادامه گفتگوها خودداری کرده اند. بنابراین به نظام سوریه و بخصوص نظام جمهوری اسلامی ایران 48 ساعت مهلت می دهیم تا زندانی های وابسته به ارتش آزاد را از زندان های سوریه در قبال رهایی گروگان های ایرانی آزاد کنند؛ درغیر این صورت، گروگان های ایرانی را اعدام خواهیم کرد.

البراء در پایان این نوار ویدیویی با تکرار این ادعا که زائران بازداشت شده از سوی سپاه ایران برای کمک به نظام اسد راهی سوریه شده بودند گفت: ما این گروگان ها را در یکی از خیابان های دمشق و در روز نخست آگوست (یازدهم مرداد 1391) دستگیر کردیم.

شایان ذکر است این زائران ایرانی در مردادماه گذشته در حومه "دمشق" به دست تروریستهای موسوم به "ارتش آزاد" ربوده شدند.

پس از ربوده شدن این زوار، مخالفان حکومت سوریه فیلمی ویدیویی در شبکه العربیه (وابسته به رژیم آل سعود) منتشر کردند و با نشان دادن کارت های پایان خدمت تعدادی از گروگان ها، اعلام شده بود آنها از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هستند!

مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران این ادعا را تکذیب نموده و «علی اکبر صالحی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد که تنها تعدادی از این زائران ربوده شده از اعضای سابق و بازنشسته سپاه پاسداران بوده اند اما همگی برای زیارت به سوریه سفر کرده بودند.

با توجه به اینکه این نوار پنج شنبه شب پخش شده است، هم اکنون حدود ۲۴ ساعت از مهلت ادعایی تروریست ها سپری گردیده است.

آیت‌الله علم‌الهدی: مردم از شما مسئولین زندگی مي‌خواهند كه حقشان است

خطیب جمعه مشهد گفت: مردم از شما مسئولین زندگی و دینشان را می‌خواهند که حق آنهاست.

آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد که در رواق امام خمینی‌(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه دشمن تمام توان خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی به کار گرفته است، گفت: شجاعت شما مردم غیور و مقتدر اجازه حمله را به دشمن نمی‌دهد.

وی با بیان این مطلب که امروز در عرصه سیاسی و توسعه دانش بنیان در موقعیت بالایی هستیم، خاطر نشان کرد: دشمن سخت‌ترین لحظات شکست را می‌چشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به دغدغه‌های مردم در مسائل اقتصادی به سه موضوع پرداخت و خاطر نشان کرد: بخشی از حل شدن این معضلات به خود شما مردم بر می‌گردد چرا که شما مردم 33 سال پای این نظام ایستادگی کردبد و سخت‌ترین لحظات را در زیر موشک باران دشمن در دوران دفاع مقدس داشتید، در این مرحله نیز مورد هجمه اقتصادی دشمن قرار گرفتید که باید ایستادگی کنید.
ادامه نوشته

فیلم‌ھای غیراخلاقی آفت جامعه

خانواده‌ها مراقب باشند...

خنجر فیلم‌ھای غیراخلاقی بر شاھرگ جوانان...

ماهواره ها دشمن خانواده ها... 



تصاویر احمدی نژاد در بازار تهران

















تخریب بخشی از فضای سبز بلوار امام به منظور بازسازی+ تصویر/ رفتار یکی از مدیران شهرستان در واکنش به..

شهرداری جهرم با توجیه یکنواخت سازی و آزاد سازی میدان دید، خواسته های اهالی و نامناسب بودن زیرسازی محل کاشت درختان و ضعف درختان موجود، همچنین وضعیت نامناسب لبه های بلوار امام خمینی، زیباسازی و... اقدام به قطع تمامی درختان و تخریب بخش مذکور از بلوار امام نموده است.

ظاهراً قرار است که بخش تخریب شده که از میدان مولوی تا ابتدای دیوار مجموعه نماز جمعه است، با بخش ابتدای بلوار امام از میدان ولایت تا انتهای دیوار مجموعه نماز جمعه یکسان سازی و یکنواخت شود.

شهرداری جهرم از شنبه شب به صورت ضربتی اقدام به تخریب نموده است تا بتواند به سرعت بازسازی مورد نظر را انجام داده و ...

تصاویر تخریب فضای سبز بلوار امام جهت بازسازی / بخش اول

تصاویر تخریب فضای سبز بلوار امام جهت بازسازی / بخش دوم

تصاویر این بخش همزمان با پیشرفت پروژه تکمیل می شود

گزارش تصویری، بقیه متن و داستان رفتار یکی از مسئولان شهرستان با بنده که مشغول تهیه عکس بودم را در ادامه مطلب بخوانید


ادامه مطلب

کاهش تولید لیموترش در جهرم


به گزارش فریاد جهرم ، جلال بهجو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این شهرستان با دارا بودن بیش از 2 هزار و 100 هکتار باغ لیموترش یکی از قطب‌های مهم تولید کننده این محصول در فارس است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از 46 هزار تن لیمو برداشت شود، افزود: 7 هزار هکتار از باغات مرکبات شهرستان جهرم به کاشت لیمو شیرین اختصاص یافته است که 6 هزار و 600 هکتار از آن بارور بوده و سالانه به طور متوسط 198 هزار تن محصول لیمو شیرین از آن برداشت می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی جهرم با بیان اینکه تولید لیموترش امسال در جهرم به علت سرمازدگی 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد، گفت: پرشین و لیسبون ارقام لیمو در جهرم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 30 مرکز خرید لیموترش در جهرم فعال است، خاطرنشان کرد: لیموی تولیدی جهرم علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه ارسال می‌شود.

به گزارش فارس، برداشت لیموترش در جهرم با رقم پرشین در مرداد‌ماه آغاز می‌شود و با برداشت رقم لیسبون در اسفند‌ماه پایان می‌یابد.

شهریه اجباری مدارس هم‌چنان پابرجا!

   
  شیرزاه -باز هم با آغاز مدارس بحث داغ شهریه گرفتن از دانش آموزان در مدارس دولتی شروع شد، و باز هم سوالات تکراری، آیا شهریه گرفتن از دانش آموزان در مدارس قانونی است یا غیر قانونی؟    بر اساس اصل 30 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دولت موظف است وسایل آموزش و پروش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل‌ تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفایی کشور به طور رایگان‌ گسترش دهد. پس قانون صریحتا شهریه گرقتن را ممنوع کرده و آموزش و پرورش را ملزم می کند بدون پرداخت شهریه زمینه لازم برای تحصیل کودکان و نوجوانان را به عنوان وظیفه اصلی این سازمان، فراهم کند. اما باز هم شاهد آن هستیم که بسیاری از مدارس دولتی  بدون پرداخت شهریه دانش آموزان را ثبت نام نمی کنند و خانواده های بسیاری را دچار مشکل می کنند و در بعضی از موارد نادر به دلیل بضاعت مالی فرزند از تحصیل محروم می شود چرا که پرداخت چنین شهریه هایی برای خانواده مقدور نیست.همچنین دستورالعمل اجرايي ثبت‌نام دانش آموزان در سال تحصيلي 92-91  که طي بخشنامه‌اي از سوي مشاور وزير و مديركل دفتر وزارتي به ادارات كل آموزش و پرورش استان هاي كشور ابلاغ شده، دريافت شهريه و هرگونه كمك هزينه تحصيل و نيز اخذ تعهد مالي به استثناي وجوه مربوط به بيمه و كتب درسي هنگام ثبت نام در مدارس دولتي ممنوع کرده، براين اساس، دريافت شهريه و اخذ تعهد هنگام ثبت نام در مدارس هيأت امنايي كه با رعايت آيين نامه مصوب شوراي عالي آموزش و پرورش فعاليت مي كنند نيز ممنوع مي باشد. براساس اين گزارش، هزينه كلاس هاي فوق برنامه در طول سال تحصيلي كاملاً اختياري و بر عهده اولياست،همچنین در این دستورالعمل آمده است، درمدارس غيردولتي ، دريافت هر گونه وجه نقد ، چك حامل و چك هاي مسافرتي ممنوع است و بايد وجوه دريافتي بابت شهريه به حساب مدرسه واريز و چك هاي صادره توسط اولياي دانش آموزان در وجه مدرسه صادر شود. حتی کمک های مردمی به مدارس غیردولتی، كاملاً داوطلبانه است و پرداخت آن توسط اوليا بايد پس از شروع سال تحصيلي از طريق حساب مدرسه انجام شود ، بنابراين دريافت هر گونه وجهي غير از شهريه مصوب در هنگام ثبت نام ممنوع مي باشد.شیرازه این موضوع را پی گیری و با تعدادی از پدر و مادرانی که برای ثبت نام فرزندشان به مدارس دولتی آمده بودند صحبت کرده، آنها ابراز می داشتند، اوضاع در مدارس چه دولتی و چه خصوصی کاملا متفاوت بوده و این مدارس در غیاب ناظران آموزش و پرورش، تحت عناوین مختلفی از جمله کمک به انجمن اولیا و مربیان، آموزش زبان ، المپياد ، نجوم ، ربوكاپ و ... جیب های مردم را خالی و قانون ممنوعیت گرفتن شهریه در مدارس دولتی را عملا دور می زنند.  

ملت ايران هيچگاه تسليم فشارها نشده و نخواهد شد/ اين تصور كه علت دشمنی استكبار اتخاذ برخی مواضع يا تص


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در ديدار يكهزار نفر از نخبگان و استعدادهاي برتر جوان، حفظ و تقويت فضاي نشاط و اميد كنوني در ميان جوانان نخبه،فراهم كردن امكان پيشرفت هاي علمي و پژوهشي بيشتر در ميان استعدادهاي جوان، توجه به درون زايي علمي بجاي مرعوب شدن در مقابل پيشرفتهاي علمي غرب، تقويت روحيه احساس مسئوليت نخبگان نسبت به آينده ملت و راضي نشدن به پيشرفتهاي علمي كنوني را از ضروريات ادامه حركت پرشتاب علمي كشور برشمردند و تأكيد كردند: به فضل الهي ملت ايران با تكيه بر ثروت نيروي انساني جوان و مستعد خود و ايستادگي در مقابل فشارها، ازهمه گردنه هاي خطرناك عبور خواهد كرد و به قله سعادت خواهد رسيد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در اين ديدار كه در فضايي صميمانه و پرنشاط برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامي با تبريك به جوانان نخبه به خاطر توفيق به فعليت رساندن استعدادها و توانايي ها، خطاب به آنان خاطرنشان كردند: شما جوانان عزيز نبايد به اين حد از نخبگي قانع باشيد بلكه بايد اين بذر به ثمر نشسته به نهالي برومند و ثمربخش تبديل شود كه در همه زمانها و موقعيت ها بتواند ميوه شيرين خود را به كام كشور، ملت، تاريخ و در نهايت بشريت، بچشاند.

ادامه نوشته

مردم از دولتی که عیوب خود را توجیه می کند، متنفر می‌شوند


یکی از مراجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه نظر من به شخص خاصی نیست، گفت: اگر دولتی از خود راضی شد و آمد عیوب خود را توجیه کرد و محاسن را به خودش منتسب کرد، مردم از او متنفر می شوند.

به گزارش مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایاتی، گفت: انسانی که ذاتا محب خودش است، در هر زمینه به دنبال تکامل و پیشرفت می رود.

وی با بیان این که اگر حب ذات نباشد انسان در مقابل خطرات از خود دفاع نمی کند، بیان کرد: در واقع حب ذات ابزاری برای تکامل انسان است، البته تا مادامی که جنبه افراطی به خود نگیرد، همه غرایز برای زندگی انسان نیاز است، عیب کار جایی است که افراط و تفریط وارد آن شود و انسان خود شیفته و از خود راضی شود و این خطر است.

استاد درس خارج فقه حوزه افزود: انسانی که حب ذات افراطی دارد، می گوید هر چه امتیاز است مال من و هرچه مشکل است مال دیگران و مردم از چنین شخصی ناراضی می شوند.

وی با بیان این که چنین آدمی که خودشیفته است عیوب خود را محاسن می داند، تاکید کرد: مردم از چنین افرادی متنفر می شوند و دشمن بسیار پیدا می کند؛ اگر کسی حق باشد و به دیگران هم حق بدهد دشمن پیدا نمی شود اگر بگوییم حق مطلق هستیم دشمن پیدا می شود.

آیت الله مکارم افزود: این مسئله در مقیاس گروه‌ها، احزاب و جمعیت‌های اجتماعی نیز صادق است، نظر من به شخص خاصی نیست، اما اگر دولتی از خود راضی شد و آمد عیوب خود را توجیه کرد و محاسن را به خودش منتسب کرد، مردم از او متنفر می شوند.

ادامه نوشته

انتقاد لاریجانی از روش‌ رابین‌هودی دراقتصاد/ مردم نمی‌خواستند سه برابر پول یارانه از جیبشان برود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 80 درصد مشکلات کشور ما مدیریتی است و تأثیر تحریم‌ها بیشتر از 20 درصد نیست، گفت که روش‌های رابین‌هودی در اقتصاد هیچ‌وقت جواب نمی‌دهد.
به گزارش جهان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نوسانات بازار ارز، اظهار داشت: حل هر مسئله‌ای وقتی امکان‌پذیر است که فرد علت‌های آن را به خوبی بشناسد و سپس این علت‌ها را از بین ببرد، اگر این کار انجام نشود، ممکن است کاری موقتی صورت گیرد که گاهی هم نتیجه عکس بدهد.

وی افزود: بخشی از مسائلی که درباره وضعیت فعلی تورم، گرانی و نرخ ارز مطرح است، به تحریم‌ها مربوط می‌شود و بخش زیادی هم به رفتار دولت در گذشته برمی‌گردد.

*بی‌انضباطی مالی-پولی، کشور را به اینجا رسانده است

رئیس مجلس با بیان اینکه هم‌اکنون نقدینگی در کشور افزایش یافته است، گفت: نقدینگی در کشور ما از حدود 65 هزار میلیارد تومان طی 7 سال گذشته به 395 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. وقتی این نقدینگی جمع شد، اگر راه‌های سرمایه‌گذاری در تولید مقابل آن باز باشد، به سمت تولید می‌رود، ارزش افزوده ایجاد می‌شود و تورم به دنبال نخواهد داشت اما اگر تولید، رکود داشته باشد این نقدینگی به سمت تولید نمی‌رود، بلکه به سمت کارهای کاذب سوق پیدا می‌کند، مثل دلالی یا کارهای دیگر و این امر عملاً باعث رشد ما نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات از برخی رفتارهای بانکی خلاف قاعده نشأت می‌گیرد ادامه داد: فرض کنید که بدهی بانک‌های کشور به بانک مرکزی در طول چند سال اخیر حدود سه برابر شده است، این بدهی به طور طبیعی باید سر موقع پرداخت شود اما وقتی این کار انجام نشود، به معنی پول پرقدرت است، پول پرقدرت اثرات تورمی مضاعفی دارد؛ پس یک بی‌انضباطی مالی-پولی، کشور را به اینجا رسانده است.

ادامه نوشته

حاشیه‌های نشست رئیس‌جمهور؛ از مدح احمدی‌نژاد و دفاع از 'خاتون' تا حق آب‌وگل خبرنگاران دولتی!


به گزارش جهان، نشست خبری رئیس جمهور با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی که در زمانی بیش از 3 ساعت برگزار شد حاشیه های جالب و خواندنی داشت که مهر بخشی از آن را منتشر کرده است:

* این نشست خبری در فاصله ای بسیار طولانی نسبت به نشست قبلی که در خرداد سال گذشته برگزار شده بود انجام شد. خبرنگاران پس از یک سال و چهار ماه توانستند سئوال خود را از نفر اول دستگاه اجرایی بپرسند.

* مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد رئیس جمهور، حمید بقایی معاون اجرایی، عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی رئیس جمهور را در بدو ورود به سالن نشست خبری همراهی کردند.

* رئیس جمهور در بخشی از پاسخ خود به سئوال اول نشست که از سوی خبرگزاری ایسنا درباره وضعیت ارز و عملکرد دولت بود گفت: "در یک جلسه ای گفتم اگر بنا باشد در ماجراهای اقتصادی همه در کنار دشمن و به سمت دولت بایستند نمی شود کار کرد."

* رئیس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری چین در خصوص تهدید نتانیاهو گفت: آمریکایی ها "سگ ها را رها کرده اند و سنگ ها را بسته اند". خبرنگار چین وقتی خواست از رئیس جمهور سئوال دوم خود را خلاف قرار اولیه نشست بپرسد، رئیس جمهور به مزاح گفت: "اگر قرار باشد هر چینی دو سئوال بپرسد، می شود 2 میلیارد و 800 میلیون سئوال!"

ادامه نوشته

انتصاب برومندی به عنوان دادستان عمومی جهرم


به گزارش فریاد جهرم به نقل از جهرم تبصیر صبح امروز طی مراسمی با حضور مسئولین ضمن تقدیر از زحمات چندساله حجت‌الاسلام عبدالمجید پرنیان دادستان سابق جهرم ،احمد برومندی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب جهرم معرفی شد.


هرچند این تغییر ارتباطی با موج جدید انتصابات در سطح استان ندارد اما زمزمه هایی از تغییر در دیگر سازمان ها و ادارات شهرستان جهرم به گوش می رسد.

چند روز پیش بخشدار جدید بخش خفر معرفی شد .اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جهرم نیز از این تغییرات بی نصیب نبود. در این میان اداه اوقاف و امور خیریه شهرستان نیز در انتظار تغییرات است.

اخبار ضد و نقیضی از تغییرات در فرمانداری و شهرداری نیز به گوش می رسد که هنوز به صورت رسمی تایید نشده است .

تصاویربازار خرید و فروش دلار و سکه

با توجه به نوسان قیمت دلار در صرافی های مجاز میدان فردوسی که مرکز خرید و فروش ارز در پایتخت است، این بازار هنوز به ثبات نرسیده است.

درهمین حال بانک مرکزی قیمت انواع ارز در روز سه شنبه در مرکز مبادلات ارزی را اعلام کرد که براساس آن، قیمت دلار در این مرکز نسبت به روز گذشته هیچگونه تغییری نکرده است.

برهمین اساس، قیمت دلار مبادلاتی امروز سه شنبه هم همچون دیروز 2672 تومان نرخ‌گذاری شده است، ضمن اینکه یورو از 3426 به 3445 تومان، درهم بدون تغییر و لیر ترکیه از1486.6 به 14914 تومان رسیده است. عکسهای خبرگزاری مهر از بازار امروز سکه و دلار را مشاهده می کنید.

















عیادت رهبرانقلاب از علامه حسن‌زاده

توقیف 5 هزار موتورسیکلت متخلف در جهرم





به گزارش فریاد جهرم  به نقل از فارس از جهرم، یوسف ملک‌زاده شنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد گوهرشاد این شهرستان با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: برای برقراری امنیت پایدار پلیس به تنهایی قادر به انجام این امر نیست و باید تمام افراد جامعه یاری‌رسان خدمتگزاران در نیروی انتظامی باشند.

وی با اشاره به توقیف بیش از 5 هزار موتورسیکلت متخلف طی پنج ماه گذشته در جهرم افزود: جرائم سنگین راهنمایی و رانندگی تنها به خاطر حفظ جان رانندگان بوده و رعایت مسائل ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت منجر به کاهش تلفات و حوادث ناگوار می‌شود.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه مشکلات اجتماعی در این شهر بیشتر امنیتی است، ابراز داشت: با توجه به تلاش‌های دشمنان و ترویج بی‌بند و باری در جامعه لازم است که پدران و مادران بیش از پیش در امر نظارت و تربیت فرزندان تلاش کرده و بر حضور آنها در مساجد و نماز جماعت تاکید و مداومت داشته باشند.

ملک‌زاده با بیان اینکه امروز دشمن با سلاح ماهواره و اینترنت به جنگ با فرزندان ما آمده است، خاطرنشان کرد: این امر به ویژه در حاشیه‌های شهر موجب ایجاد مشکلات برای مردم شده که لازم است با فرهنگ‌سازی و صحبت کردن در مورد اثرات مخرب این سلاح‌های کشنده از ورود و به دام افتادن جوانان در آن جلوگیری شود.

از شهرداری متشکریم ولی از ادارات فرهنگی می خواهیم که ... +عکس

توجه: در نوشتن این متن، دشمنی و غرض با هیچ مسئولی وجود نداشته است و تنها حقایقی از سطح شهر به زبانی محاوره ای آمده است. لطفا آنهایی که دنبال تنش و ماهیگیری از آب گل آلود هستند از خواندن این متن و ارایه نظراتی نامرتبط با متن نوشته شده، خودداری کنند و یا حداقل انتظار عمومی شدن نظراتشان نداشته باشند. توهین به افراد بویژه مسئولین در اینجا ممنوع است.

باربدنیوز جهرم: طبق آنچه در تصاویر سایت شهرداری جهرم آمده است، در شامگاه میلاد امام هشتم مجلس جشنی توسط شهرداری در باغ ملی برگزار شده است. ضمن تقدیر از شهرداری جهرم به خاطر تلاش فراوان در برگزاری برنامه های فرهنگی که "احتمالا" جور کوتاهی دیگر ادارات فرهنگی را می کشد، بنابراین از ادارات فرهنگی جهرم می خواهیم که کوتاهی های شهرداری را در خشکاندن درختان سطح شهر از جمله بلوار امام جور بکشند.

قابل توجه ادارات فرهنگی که احتمالا می بایست جور شهرداری را متقابلاً متقبل شوند:

اگر احتمالا اراده ای هست که تغییری در بخش فضای سبز وسط بلوار امام انجام شود و اگر باز احتمالا بایستی این تغییر احتمالی برای زیبایی بیشتر باشد و صد البته اگر قرار است این کار برای تبلیغ است که هیچ... و از پیگیری ادامه متن خودداری کنید...

.

.

.

.

.

.

.

.

ولی اگر تصمیم و اراده ای برای خدمت و انجام وظیفه است، لطف کنید از میدان مولوی تا میدان ولایت را با هم تغییر دهید و تنها به قسمتی از آن اکتفا نکنید چون کلکسیونی از شاهکار در این بلوار به نمایش در آمده است و دیگر ظرفیت شاهکاری جدید را ندارد.

و در غیر اینصورت و عدم توانایی ادارات فرهنگی در انجام کارهای شهرداری خواهشمندیم بخش تخریب شده ی بلوار را برای زندگی مجدد نارنج های در حال مرگ، به حالت اولیه خود برگردانید که عمرانتان را نخواستیم...

البته در این میان از کسانی که معتقدند زمان کشاورزی بودن جهرم گذشته و باید به هر قیمتی "صنعتی اش" کرد، توقعی نیست چون آنها آنقدر شجاعت دارند که علناً به نابودی کشاورزی جهرم حکم دهند. (حال تا چه حد "صنعتی" شده ایم بماند. که بنده شخصاً امیدوارم هیچگاه نشویم اگر قرار باشد بابتش، هویت و ریه های شهر را فدا کنیم.).

توقع و انتظار حمایت حتی در یک تذکر ساده به قاتلان نارنج های جهرم، از کسانی است که در تریبون ها برای کاهش فضای سبز و کشاورزی جهرم ناله ها می کنند و ... ولی در خلوت تیشه به ریشه همان چیزی می زنند که برایش اشک تمساح ریخته اند.

برای حفظ "سبز بودن" جهرم (که تنها یکی از سبز بودن ها "چترسبز، نخل جهرم" است که استاد ضابطی به موقع از آن مستند نگاری کردند،) توقع از معدود بزرگانی است که هنوز باور ندارند کشاورزی و حاصلخیز بودن جهرم به سر آمده و در حال نابودی است و باور ندارند که: "شهری بدون نخل و نارنج و مرکبات را بشود جهرم نامید.

پ.ن: آهای کسانی که چه برای تحکیم پایه های میز و پست و مقامتان و چه برای خود شیرینی پیش مافوق و چه از روی نادانی و جوانی و هر علتی دیگر، به راحتی مرگ تدریجی و یا آنی نخلستان و نارنجستان جهرم و فضای سبز آن را رقم می زنید! آیا می دانید هنوز هستند افرادی که درختانی چون نارنج و نخل را مقدس می شمارند و بادیدن مرگ تدریجی آنها غصه می خورند، رنج می کشند و دلشان می شکند؟ و "آیا می دانید جزای دل شکستن" چیست؟

با این احتمال دور از ذهن، ولی ممکن، متن را به پایان می برم که: امید است از این پس شاهد نابودی حتی یک درخت در شهر نباشیم، مگر با توجیهی که همه بپسندند، نه تنها قاتلان درختان. و اگر درختی بنا به نیاز، از بین رود از قبل جبران آن بشود و محوطه ای سرسبز گردد.

سرلشکر جعفری: حمله نظامی به ایران در کار نیست

 فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تهدید حمله نظامی به ایران «توخالی» است، گفت: ‌وقتی سران رژیم اشغالگر قدس سخن از حمله به ایران به میان می‌آورند بلافاصله سران کاخ سفید به آن اعتراض کرده و می‌گویند ما از حمله نظامی به ایران حمایت نمی‌کنیم.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از فارس ، سردار سرلشکر پاسدار محمد‌علی جعفری دقایقی قبل در اجتماع ۲۰ هزار نفری بسیجیان استان البرز در آغاز رزمایش «لبیک یا رسول‌الله» طی سخنانی اظهار داشت: با گذشت بیش از ۲۴ سال از پایان دوران دفاع مقدس امروز دستاوردهای جنگ تحمیلی برای ملت ایران و همچنین اسلام و انقلاب بیش از گذشته نمایان شده است.

وی تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس ما برای حفظ انقلاب و دفاع از آرمان‌های آن تلاش بسیاری کردیم که این تلاش دستاوردهای بسیاری برای ما داشته است.

وی در ادامه به بیان دستاوردهای مهم دفاع مقدس پرداخت و گفت: نخستین دستاورد پیروزی نظامی بود به صورتی که ما پس از گذشت ۱۸ ماه از آغاز جنگ تمام سرزمین‌های اشغال شده توسط دشمن را از ارتش متجاوز رژیم بعث صدام پس گرفتیم.

ادامه نوشته

تعداد همراهان احمدی‌نژاد در نیویورک/ علت درخواست ۱۶۰ ویزا



به گزارش فریاد جهرم  به نقل از فارس یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس تعداد همراهان رئیس جمهور در آخرین سفرش به نیویورک برای شرکت در شصت و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل را ۸۵ نفر اعلام کرد.

وی تصریح کرد: از مجموع ۱۶۰ اسم اعلام شده برای همراهی رئیس جمهور در سفر به نیویورک، برای ۷۳ نفر از نهاد ریاست جمهوری ویزا صادر شد که با حساب ۱۲ نفر تیم پروازی جمعا ۸۵ نفر احمدی‌نژاد را در سفر آمریکا همراهی کردند.

به گفته این منبع آگاه،‌ قرار بود چنانچه در مرحله دوم برای ۷ نفر دیگر که برنامه ریزی شده بود در سفر باشند، ویزا صادر شد، به هیئت جمهوری اسلامی بپیوندند اما این اتفاق نیفتاد.

وی اسامی این ۷ نفر را سردار احمد وحیدی وزیر دفاع، مصطفی محمدنجار وزیر کشور، رستم قاسمی وزیر نفت، جعفر بهداد و محمد شیخان معاونان سیاسی و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور، امیر سرتیپ حسین افشارزاده آجودان مخصوص احمدی‌نژاد و یکی از مسئولان تشریفات نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد.

اگر چه برخی منابع نیز از عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر کار و رفاه اجتماعی به عنوان دیگر بازمانده از همسفران احمدی‌نژاد یاد کردند که قرار بود در صورت صدور ویزا، در مرحله دوم به نیویورک برود.

این منبع آگاه درباره علت درخواست ۱۶۰ ویزا برای همراهان رئیس جمهور نیز توضیح داد: تجربه نشان داده که همیشه برای تعدادی از همراهان رئیس جمهور ویزا صادر نمی کنند و دولت می‌دانست در صدور ویزای این دوره هم کارشکنی می شود، ۱۶۰ نفر برای دریافت ویزا معرفی کرد.

رئیس‌ جمهور را در آخرین سفرش به آمریکا، اعظم‌السادات فراحی همسرش و علیرضا پسرش، اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور و همسرش، سیدمجتبی ثمره‌هاشمی دستیار ویژه رئیس جمهور، غلامحسین الهام مشاور حقوقی رئیس جمهور و حمید بقایی معاون اجرایی و رئیس نهاد ریاست جمهوری همراهی می‌کردند.

همچنین محمدشریف ملک‌زاده مشاور رئیس جمهور و همسرش، همایون حمیدی معاون هماهنگی و پیگیری‌های ویژه دفتر رئیس جمهور، محمدرضا فرقانی مدیرکل بین‌الملل دفتر رئیس جمهور و مهدی آشتیانی و مجتبی سروش‌پور مسئولان معاونت تشریفات ریاست جمهوری و خبرنگاران ایرنا، شبکه خبر و باشگاه خبرنگاران از دیگر همراهان رئیس جمهور بودند.

علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت و پسرش، لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور، بهروز مرادی معاون برنامه‌ریزی نظارت راهبردی رئیس جمهور، سیدحسن موسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و ابوالحسن فقیه رئیس جمعیت هلال احمر نیز احمدی‌نژاد را در سفر به نیویورک همراهی کردند.

بر خلاف سفرهای گذشته، در این سفر هیچ یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ترکیب هیئت همراه رییس‌جمهور حضور نداشتند.

کاریکاتور/ در حاشیه گرانی کالاها

تولدت مبارک آقای خوبی ها .....

 

                                  

در فضای عالم امکان عجب غوغاستی

کز زمین تا آسمان بزم طرب برپاستی

هر کجا پامینهی باشد گلستان از سرور

نغمه های بلبلان تا گنبد خضراستی

نجمی از نجمه درخشان گشت کز نور رخش

مهر وماه آسمان را روشنی افزاشتی

از زمین تا آسمان بنگر صفوف قدسیان

تهنیت گوی بر نبی سلطان اَواَدنی ستی

حلم او چون مجتبی(ع) و در شجاعت چون حسین(ع)

وز عبادت حضرت سجاد(ع) را همتاستی

یادگار حضرت باقر(ع) بُود او از علوم

صادق آسا صادق الوعد آن شه والاستی

کاظم الغیظ است مانند پدر موسی ونیز

در لب جان بخش آن شه معجز عیسی ستی

مأمن بیچارگان ویاور درماندگان

وز عنایت شیعیان را ناجی فرداستی

                             

                                 

السلام ای حضرت سلطان عشق

یا علی موسی الرضا ای جان عشق

السلام ای بهر عاشق سرنوشت

السلام ای تربتت باغ بهشت

                                 

                                 

مرا طلای گنبد تو بی قرار می‌کند

کسی مرا به دوش ابرها سوار می‌کند

خیال می‌کند که دیدن تو قسمتش شده

همین کسی که دارد از خودش فرار می‌کند

 

                                 

آقای خوبی ها .... تولدتون مبارک

روزنامه شرق توقیف شد

فریاد جهرم : روزنامه شرق به دنبال انتشار کاریکاتوری توهین‌آمیز علیه رزمندگان دفاع مقدس، از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شد.



به گزارش فریاد جهرم  به نقل از رجا نیوز ، به دنبال انتشار کاریکاتوری توهین‌آمیز در روزنامه شرق (چاپ روز گذشته)، هیئت نظارت جلسه‌ای اضطراری را تشکیل داد.

در پایان این جلسه اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات تصمیم به توقیف انتشار روزنامه هتاک شرق گرفتند و پرونده آن را به دادگاه ارسال کردند.

مهدی رحمانیان مدیرمسئول این روزنامه، امروز برای ادای توضیحات درباره انتشار این کاریکاتور به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضار گردید و در نهایت با نظر بازپرس شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه قرار بازداشت برای وی صادر شد.

همچنین تعدادی از شهروندان به دلیل توهین به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، علیه این روزنامه و کاریکاتوریست آن اعلام شکایت کردند.

روزنامه شرق از ابتدای تولد خود در دوران اصلاحات تاکنون چندین بار به خاطر پیشبرد اهداف جنگ سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی دشمنان ایران محکوم به توقف انتشار شده است.

توهین تریبون اصلاح طلبان علیه رزمندگان دفاع مقدس

به گزارش رویداد ، در حالی که روند بسیج ستیزی در سینمای ایران هر روز بیش از گذشته تقویت شده و برخی از مسئولین در دستگاههای نظارتی مرتبط خصوصا وزارت ارشاد رویه ای همسو با هنجار ستیزان را پیشه خود ساخته اند ، روز گذشته روزنامه اصلاح طلب شرق با درج کاریکاتوری توهین آمیز علیه رزمندگان اسلام ، درست در موعد ایام گرامیداشت دفاع مقدس از مفاخر معنوی ایران اسلامی انتقام جویی کرد.

این کاریکاتور که شبیه الگوهای تصویری فیلم "جایی دیگر" می باشد که آن فیلم نیز همین رویه را برای تخریب رزمندگان سرافراز اسلام اتخاذ کرده بود ، درشرایطی منتشر میشود که تمامی بخش های کشور بنوعی در حال ترسیم دستاوردها و شکوه دفاع جانانه رزمندگان اسلام از میهن اسلامی و مال و جان و ناموس ایرانیان هستند.


جریان اصلاح طلب که مدعی ایرانیت و مولفه های ملی گرایانه است ، اینبار با توهین به بزرگترین خدمت و جان فشانی در راه صیانت از سرزمین اسلامی مان ، بار دیگر اثبات کرد که عزم و محتوای این جریان در سطح مقداری ادعای سخیف و بی پایه و تماما تبلیغاتی سازمان یافته و دیگر این جریان آبرویی برای خودنمایی در عرصه سیاسی کشور ندارد.

جالب اینجاست که اصلاح طلبان خود بعنوان حامیان و مریدان چشم و گوش بسته لیبرالیسم و نوکران فکری و مکتبی غرب ، در اینچنین اقداماتی با فرافکنی کسانی را محاکمه و محکوم میکنند که گران ترین هزینه ها را برای دفاع از نظام مقدس اسلامی و سرزمین پرافتخار ایران پرداخته و از تمامی هستی خود برای سرافرازی و سربلندی انقلاب اسلامی گذشته و هیچ ادعایی ندارد.

کاملا مشخص است که دستهایی از پشت صحنه عقلانیت و اندک شعور سیاسی و مطبوعاتی را در این دست از رسانه های کشور بر نتابیده و میکوشند تا آنان را وادار به خود کشی و خودزنی کنند.

طبیعتا این اقدام شنیع روزنامه مذکور تبعات غیر قابل تصوری را برای جریان سیاسی اصلاحات به بار خواهد آورد و در ایام خود زنی غربی ها در خصوص توهین به پیامبر اکرم و بازتاب واکنش های جهانی آن ، اینچنین اقداماتی نیز در سطح ملی بی پاسخ نمانده و اصحاب اندیشه و قلم حق مطلب را بخوبی ادا خواهند کرد.

بدیهی است عدم نظارت مسئولین وزارت ارشاد اصلی ترین عامل شکل گیری چنین فجایع و نابسامانی های در عرصه مطبوعات کشور است که شاید در هیچ یک از برهه های کاری این وزارتخانه شاهد اعمال هجمه هایی اینچنین سنگین علیه مقدسات و مسائل مهم و ارزشمند نزد افکار عمومی و مردم نبوده ایم.

در حالی وزارت ارشاد در برابر چنین توهین های سازمان یافته سکوت و انفعال پیشه میکند که در برابر رسانه هایی که وظایف و رسالت های آنرا یادآوری میکنند با رویکردی شکننده و تخریب گرانه وارد صحنه میشود.

سایت رویداد ضمن محکوم نموده اقدام شنیع و غیر قابل بخشش روزنامه شرق به این رسانه پیشنهاد میکند تا در اسرع وقت از ساحت مردم شریف ایران و رزمندگان دفاع مقدس عذر خواهی نموده و بصورت داوطلبانه مواردی از چشم بسته بودن اصلاح طلبان در برابر اربابان فکری و سیاسی شان در غرب را منتشر نماید که در غیر اینصورت این لکه ننگ بر دامن رسانه مذکور تا ابد باقی خواهد ماند.

گوگل سقوط کرد




پس از اقدام هماهنگ مسلمانان جهان در تحریم گوگل، این سایت پس از هشت سال که همواره پربازدیدترین سایت جهان نام داشت سقوط کرد و به رتبه دوم تنزل یافت.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری الجزیره، پایگاه الکسا که ترتیب پر بازدیدترین سایت‌ها در جهان را نشان می‌دهد، در تازه‌ترین رده بندی خود، رتبه گوگل را به دومین سایت تنزل داد. این در حالی است که گوگل طی 8 سال گذشته همواره در صدر جدول پربازدیدترین سایت‌های جهان قرار داشت و بدون رقیب در رتبه نخست سایت الکسا جای داشت.

تنزل رتبه گوگل پس از آن روی داد که این سایت از حذف فیلم اهانت آمیز به پیامبر اسلام خودداری کرد و همین موضوع باعث شد تا مسلمانان جهان تصمیم بگیرند که این سایت را تحریم کرده و از آن استفاده نکنند.

زیان‌های گوگل طی روزهای گذشته همچنان ادامه داشته به گونه‌ای که برخی از سایت‌های خبری اعلام کردند که گوگل روزانه 3 میلیون بازدید را از دست می‌دهد.

بر اساس رده‌بندی سایت الکسا، در حال حاضر سایت اجتماعی «فیسبوک» در صدر جدول پربازدیدترین سایت‌های جهان قرار دارد و پس از گوگل که در مکان دوم قرار دارد، سایت یاهو قرار گرفته است.

جزئیات حمله به مهمانپرست در مقابل چشمان پلیس آمریکا+عکس

تعدادی از اعضای گروهک تروریستی منافقین در مقابل سازمان ملل و چشمان پلیس آمریکا به رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اهانت کردند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ظهر چهارشنبه به وقت محلی بعد از سخنرانی رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل هنگامی که رامین مهمانپرست به همراه تعدادی از هیات نمایندگی ایران در مسیر حرکت به سمت محل اقامت بودند، از سوی تعدادی از عناصر گروهک تروریستی منافقین مورد اهانت و هتاکی قرار گرفتند.


این اقدام گروهک تروریستی منافقین در مقابل سازمان ملل و در حضور پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا صورت گرفت. این در حالی است که کشور آمریکا به عنوان میزبان سازمان ملل موظف به حفاظت و امنیت هیات های دیپلماتیکی است که به سازمان ملل سفر می کنند.

براساس قوانین آمریکا، زمانی که شخص و یا افراد علیه شخص دیگری اقدام به برخورد فیزیکی کنند، به سرعت بازداشت می شوند اما متاسفانه پلیس آمریکا در این حادثه اقدامات قانونی را به عمل نیاورد و ترجیح داد فقط نظاره گر باشد.

براساس اعلام رسانه های آمریکایی، دولت این کشور قصد دارد از ابتدای اکتبر سال جاری اعضای تروریستی منافقین را از فهرست گروهای تروریستی خارج کند.

اعضای گروهک تروریستی منافقین نیز با سواستفاده ازاین فرصت جسارت پیدا کرده و اهانت به دیپلمات های ایرانی را تشدید کرده اند.


این نخستین اقدام منافقین پس از تصمیم سیاسی دولت آمریکا برای خروج نام این گروهک تروریستی از فهرست گروههای تروریستی وزارت خارجه این کشور می باشد.

گفتنی است مسوولیت این گونه اقدامات غیرقانونی برعهده دولت آمریکا به عنوان کشور میزبان سازمان ملل است.

بلافاصله فیلم این اهانت بر روی سایت های اینترنتی وابسته به این گروهک از جمله یوتیوب قرار گرفت.

دلار از 2600تومان گذشت

قیمت دلار امروز در بازار آزاد به 2630 تومان رسید. قیمت سکه نیز همانند روز گذشته بالاتر از یک میلیون تومان معامله می‌شود. سکه تمام بهار آزادی امروز یک میلیون و چهل و نه هزار تومان است.

به گزارش فرارو، قیمت هر اونس طلا امروز 1769 دلار معامله شد. نرخ یک گرم طلای 24 عیار و یک گرم طلای 18 عیار نیز به ترتیب 137530و 105500 تومان است.

در همین حال نرخ سکه در بازار تهران تغیرات اندکی نسبت به روز گذشته داشت. هر سکه بهار آزادی طرح جدید و قدیم در ظهر امروز با قیمت یک میلیون و چهل و نه هزار تومان به فروش رسید. ربع سکه، نیم سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب قیمت های 262، 524 و 145هزار تومان را تجربه کرد.

با این حال این ارقام هر لحظه در حال تغییر است و شیب این تغییر هم صعودی است، پیش بینی می شود تا پایان امروز قیمت سکه روند افزایشی خود را ادامه دهد.

اما در بازار ارز دلار از 2600 تومان هم عبور کرد و با وجود اعمال سیاست جدید ارزی دلار آزاد از روز گذشته افزایش قیمت را تجربه می‌کند.

در ظهر امروز هر دلار با نرخ 2630تومان در بازار مبادله شد. هر پوند نیز 4250تومان به فروش رسید. نرخ درهم امارات هم از 700 تومان گذشت. ریال عربستان به 665تومان رسید.

سیر صعود قیمت ارز در بازار آزاد همچنان ادامه دارد و نرخ دلار و دیگر ارزها به آرامی در حال افزایش هستند.

اطلاعیه

شرگت گوگل طی سخنان مدیرش مارتین جوزنبولت اعلام کرد که

انتشار فیلم توهین آمیز به رسول الله را در یوتیوپ متوقف نمی کند به

همین مناسبت امروز و فردا 24 و 25 سپتامبر روز عدم استفاده از

سایت یاد شده است انتظار می رود سهم شرکت گوگل افت کرده و

خسارتش به 200 میلیون دلار برسد لطفا پخش کنید تا بزرگترین

حرکت در دفاع از رسول الله را انجام دهیم 

یا علی

(تصاویر) بازگشت مهدی هاشمی به ایران

مهدی هاشمی بامداد امروز دوشنبه با پرواز شماره 977 دبی-تهران به همراه یاسر و فاطمه هاشمی وارد فرودگاه امام خمینی(ره)تهران شد.
 
مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه دوم مهر ماه جاری با پرواز شماره EK977 هواپیمایی امارات، از دوبی به کشور بازگشت.

هواپیمای مهدی هاشمی ساعت 21:24 در فرودگاه امام خمینی (ره) بر زمین نشست.

فاطمه و یاسر هاشمی نیز مهدی را در این سفر همراهی کردند و علیرغم اعلام عدم استقبال از نامبرده، محسن هاشمی از وی استقبال کرد.

عکس های مهر، ایسنا و فارس از متن و حواشی ورود مهدی هاشمی به تهران را در زیر می بینید.
 
 
  
  
 
 
 

 









اوج بصیرت دانش آموزان جهرمی + عکس

به گزارش فریاد جهرم به نقل از جهرم تبصیر ، صبح امروز دانش آموزان بصیر شهرستان جهرم با تجمع

گسترده ی خود مقابل اداره ی آموزش و پرورش توهین کنندگان به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)‌ را

محکوم کردند. در این تجمع بزرگ اعتراض آمیز خیل کثیری از دانش آموزان مدارس سطح شهرستان حضور داشتند که با سر دادن شعار لبیک یا محمد (ص) انزجار خود را از عاملان نشر فیلم توهین به پیامبر اعظم (ص)‌ اعلام کردند.

در این مراسم چنگیز آزادیخواه رئیس اداره ی آموزش و پرورش شهرستان نیز در سخنانی این اقدام شنیع دولت آمریکا را محکوم کرد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لطفاً فکری به حال روشنایی میدان رحمت کنید

 از آنجایی که در برخی موارد معلوم نیست چه بخشی از شهر، به چه اداره ای مربوط است، از مسئولان مربوطه تقاضا داریم به دلیل وضعیت خطرناک اطراف میدان تازه احداث شده ی رحمت، جنب قبرستان رضوان، و درخواست های مکرر شهروندانی که از از این مسیر عبور می کنند، روشنایی این محدوده تأمین شود.

نیازی به توضیح ندارد که اهالی شهرک های خارقان و فرهنگ شهر که کم هم نیستند معمولا از این میدان عبور می کنند. پس تا اتفاق اسفباری برای شهروندان نیفتاده که مسئولیت آن به واسطه مسئولیتتان متوجه شما نیز می باشد، به وظیفه ی خود عمل کنید.

از مسئولان خواهشمندیم برای درک بهتر این تقاضا، یکی از شبها از این مسیر عبور کرده، آنگاه خود قضاوت کنند که آیا این وضعیت مناسب این بخش از شهر هست یا نیست؟ پس بسم الله ...

لطفاً مسئولان ادارات زیر این مطلب را بخوانند و پیگیری کنند:

فرمانداری

اداره برق

شهرداری

تصاویر عبور محموله های ترافیکی از خیابان های تنگ و تاریک

 تصاویری که در این بخش آمده مربوط است به عبور محموله های ترافیکی که معمولاْ از خیابان های جهرم عبور کرده و به مناطق مورد نظر می روند. با توجه به قرار گرفتن جهرم در مسیر عبور چنین محموله هایی کاش فکری برای ایجاد مسیری کنار گذر برای عبور خودروهای سنگین اینچنینی بشود. چون در برخی موارد به خاطر عرض کم خیابان های جهرم موجب ایجاد راهبندان و مشکلاتی دیگر می شود و ممکن است وزن زیاد این محموله ها به خیابان های شهر که خود به خود وضعیت نامطلوبی دارند آسیب بیشتری بزنند و یا ...

لطفاْ بقیه موارد احتمالی و نظر خود در مورد این مطلب را شما بگویید

وای بر حا لمان اگر ........

آغاز مدرسه با شادی و سرور؟؟؟/عکس روز

سال جدید تحصیلی بر مدیران شهری مبارکباد